A SELFEE (Digital Literacy and Social Emotional Learning for Engagement and Employment) projekt célja egy olyan komplex tréning fejlesztése, mely segíti a hátrányos helyzetű/hosszú távú munkanélkülieket abban, hogy munkát találjanak. A tréning jelentős részében a résztvevők szociális és érzelmi készségeinek (kiemelten az énhatékonyság, énbemutatás és egyes társas készségek) fejlesztésére koncentrálunk, mely digitális készségfejlesztéssel és praktikus álláskeresési tréningelemekkel egészül ki.
A projekt az Erasmus + program támogatásával, 2017. szeptember 1. és 2019. október 31. között valósul meg.
A projekt az Erasmus + program támogatásával, 2017. szeptember 1. és 2019. október 31. között valósul meg.
Miért fontos a szociális és érzelmi készségek fejlesztése a munkanélküliek számára?
A hosszú távú munkanélküliség/a munkakeresés során megélt ismételt elutasítás számos negatív pszichés következménnyel – depresszióval, szorongással, önértékelés csökkenésével, tanult tehetetlenség kialakulásával - is együtt jár. A személyek a sorozatos sikertelen próbálkozások után elveszíthetik a reményt azzal kapcsolatban, hogy helyzetük valaha változni fog, és ez a munkakeresés feladásával is járhat. A hosszú távú munkanélküliség a társas kapcsolatokat, családban betöltött szerepet is negatívan érintheti.
E folyamat visszafordítása érdekében első lépésként segítünk beazonosítani a személyek erősségeit, erőforrásait. Majd kiemelten azon szociális és érzelmi készségek fejlesztésével foglalkozunk – énhatékonyság, énbemutatás, egyes társas készségek – melyek kimutathatóan segítik az elhelyezkedést, majd az állás megtartását. Egyúttal ezek a készségek azok, melyeket a hosszú távú munkanélküliek leginkább nélkülöznek. A „soft” készségek fejlesztése lehet az első lépés e célcsoport számára, amelyre egyéb, elhelyezkedést támogató képzések épülhetnek (Európai Bizottság, 2014*).
*European Commission (2014), Approaches for Sustainable Integration of Long-Term Unemployed - Toolkit, Brussels, Authors: Ágota Scharle, Tina Weber and Isabelle Puchwein Roberts
Miért fontos a digitális készségek fejlesztése a munkanélküliek számára?
A szociális és érzelmi készségek mellett a digitális készségek is a transzverzális készségek közé tartoznak (tehát olyan készségek, melyek számos szektorban, foglalkozási területen szükségesek).
A digitális kompetencia (különböző szinteken) egyre több munkahely számára alapelvárás, és a munkakeresés során is egyre kevésbé nélkülözhető. Az Európai Bizottság által elfogadott Digitális Kompetencia Keretrendszer (DigComp 2.0) két kompetencia területére fókuszálunk ebben a projektben, nevezetesen a digitális információ feldolgozáshoz és a digitális kommunikációhoz kapcsolódó készségek fejlesztésére. A korábban említett szociális és érzelmi készségek (énhatékonyság, énbemutatás, társas készségek) fejlesztése offline és online környezetben is figyelmet kap tehát.
A hosszú távú munkanélküliség/a munkakeresés során megélt ismételt elutasítás számos negatív pszichés következménnyel – depresszióval, szorongással, önértékelés csökkenésével, tanult tehetetlenség kialakulásával - is együtt jár. A személyek a sorozatos sikertelen próbálkozások után elveszíthetik a reményt azzal kapcsolatban, hogy helyzetük valaha változni fog, és ez a munkakeresés feladásával is járhat. A hosszú távú munkanélküliség a társas kapcsolatokat, családban betöltött szerepet is negatívan érintheti.
E folyamat visszafordítása érdekében első lépésként segítünk beazonosítani a személyek erősségeit, erőforrásait. Majd kiemelten azon szociális és érzelmi készségek fejlesztésével foglalkozunk – énhatékonyság, énbemutatás, egyes társas készségek – melyek kimutathatóan segítik az elhelyezkedést, majd az állás megtartását. Egyúttal ezek a készségek azok, melyeket a hosszú távú munkanélküliek leginkább nélkülöznek. A „soft” készségek fejlesztése lehet az első lépés e célcsoport számára, amelyre egyéb, elhelyezkedést támogató képzések épülhetnek (Európai Bizottság, 2014*).
*European Commission (2014), Approaches for Sustainable Integration of Long-Term Unemployed - Toolkit, Brussels, Authors: Ágota Scharle, Tina Weber and Isabelle Puchwein Roberts
Miért fontos a digitális készségek fejlesztése a munkanélküliek számára?
A szociális és érzelmi készségek mellett a digitális készségek is a transzverzális készségek közé tartoznak (tehát olyan készségek, melyek számos szektorban, foglalkozási területen szükségesek).
A digitális kompetencia (különböző szinteken) egyre több munkahely számára alapelvárás, és a munkakeresés során is egyre kevésbé nélkülözhető. Az Európai Bizottság által elfogadott Digitális Kompetencia Keretrendszer (DigComp 2.0) két kompetencia területére fókuszálunk ebben a projektben, nevezetesen a digitális információ feldolgozáshoz és a digitális kommunikációhoz kapcsolódó készségek fejlesztésére. A korábban említett szociális és érzelmi készségek (énhatékonyság, énbemutatás, társas készségek) fejlesztése offline és online környezetben is figyelmet kap tehát.
A nemzetközi konzorcium bemutatása
A programban 4 országból 5 szervezet vesz részt.
A nemzetközi konzorcium résztvevői:
Képes Alapítvány (Magyarország)
Stichting DW-RS (Hollandia), koordinátor, http://www.dw-rs.nl/
Elan Interculturel (Franciaország), http://elaninterculturel.com/main/en
La Asociación La Xixa Teatre (Spanyolország), http://www.laxixateatre.org/
Universitat Oberta de Catalunya (UOC) (Spanyolország), http://www.uoc.edu/portal/en/index.html
A programban 4 országból 5 szervezet vesz részt.
A nemzetközi konzorcium résztvevői:
Képes Alapítvány (Magyarország)
Stichting DW-RS (Hollandia), koordinátor, http://www.dw-rs.nl/
Elan Interculturel (Franciaország), http://elaninterculturel.com/main/en
La Asociación La Xixa Teatre (Spanyolország), http://www.laxixateatre.org/
Universitat Oberta de Catalunya (UOC) (Spanyolország), http://www.uoc.edu/portal/en/index.html
A közreműködő szervezetek közül az UOC koordinálja a digitális kompetencia fejlesztést célzó tréningelemek és anyagok kialakítását, a többi szervezet a szociális és érzelmi készségfejlesztéshez kapcsolódó különböző technikákat fejleszt és tesztel. A Képes Alapítvány elsősorban kognitív viselkedésterápiás eszközöket használ, az Elan Interculturel a tánc és mozgás, a La Xixa Teatre a színház, a DW-RS a storytelling eszközeit alkalmazza az énhatékonyság, énbemutatás, társas készségek fejlesztéséhez.
A partner szervezetek helyi szinten együttműködnek olyan más szervezetekkel, akik régóta dolgoznak munkanélküliekkel, részükre álláskereső klubokat, tréningeket szerveznek.
A partner szervezetek helyi szinten együttműködnek olyan más szervezetekkel, akik régóta dolgoznak munkanélküliekkel, részükre álláskereső klubokat, tréningeket szerveznek.