Szociális és érzelmi készségfejlesztés ifjúsági szakemberek számára
Az IRIS programban azt vizsgáltuk, hogy az intimitás, barátság, interkulturalitás, határtartás kérdései hogyan jelennek meg az ifjúsági munkában.
Az ifjúsági szakemberek számára - különösen, ha ők maguk is fiatalok - nehézséget okozhat a "megfelelő" távolság kialakítása a munkájuk során: bizonyos fokú közelség szükséges ahhoz, hogy hatékonyak tudjanak lenni, ugyanakkor a klienseikkel való kapcsolat nem válhat túl közelivé, intimmé.
A határtartást tovább nehezítheti, ha az ifjúsági szakember is kliense ellenkező nemű, vagy ha különböző kulturális háttérrel rendelkeznek - ezek a helyzetek bonyolítják az esetlegesen kialakuló konfliktusok értelmezését.
Az IRIS projekt célja, hogy:
- segítséget nyújtson az ifjúsági szakemberek számára a klienseikkel való konfliktusok, nehézségek azonosításában, elemzésében, mélyebb megértésében (különös tekintettel azokra a nehézségekre, melyek a professzionális határtatás témájához kapcsolódnak)
- eszközöket adjon az ifjúsági szakemberek kezébe ezen nehézségek kezeléséhez
- eszközöket adjon az ifjúsági szakembereknek ahhoz, hogy klienseik társas készségeit fejleszthessék (segítsék a klienseiket abban, hogy kortárs kapcsolataikban hatékonyabban tudjanak működni)
Ezek az ingyenes kísérleti képzések kerültek megszervezésre a projekten futamideje alatt:
- 20 órás relációs készségeket fejlesztő képzés ifjúsági szakembereknek, és klienseiknek (külön csoportokban)
- 20 órás online képzés, ahol a "jó távolság" kialakításáról és megtartásáról lesz szó, ifjúsági szakemberek számára
- 20 órás képzés, ahol az intimitás, szexualitás kérdései kerülnek elő (szakember-kliens kapcsolatban, illetve fiatalok egymást közti kapcsolataiban, kommunikációjában), ifjúsági szakembereknek és klienseiknek (külön csoportokban, offline és online formában)
Az ifjúsági szakemberek számára - különösen, ha ők maguk is fiatalok - nehézséget okozhat a "megfelelő" távolság kialakítása a munkájuk során: bizonyos fokú közelség szükséges ahhoz, hogy hatékonyak tudjanak lenni, ugyanakkor a klienseikkel való kapcsolat nem válhat túl közelivé, intimmé.
A határtartást tovább nehezítheti, ha az ifjúsági szakember is kliense ellenkező nemű, vagy ha különböző kulturális háttérrel rendelkeznek - ezek a helyzetek bonyolítják az esetlegesen kialakuló konfliktusok értelmezését.
Az IRIS projekt célja, hogy:
- segítséget nyújtson az ifjúsági szakemberek számára a klienseikkel való konfliktusok, nehézségek azonosításában, elemzésében, mélyebb megértésében (különös tekintettel azokra a nehézségekre, melyek a professzionális határtatás témájához kapcsolódnak)
- eszközöket adjon az ifjúsági szakemberek kezébe ezen nehézségek kezeléséhez
- eszközöket adjon az ifjúsági szakembereknek ahhoz, hogy klienseik társas készségeit fejleszthessék (segítsék a klienseiket abban, hogy kortárs kapcsolataikban hatékonyabban tudjanak működni)
Ezek az ingyenes kísérleti képzések kerültek megszervezésre a projekten futamideje alatt:
- 20 órás relációs készségeket fejlesztő képzés ifjúsági szakembereknek, és klienseiknek (külön csoportokban)
- 20 órás online képzés, ahol a "jó távolság" kialakításáról és megtartásáról lesz szó, ifjúsági szakemberek számára
- 20 órás képzés, ahol az intimitás, szexualitás kérdései kerülnek elő (szakember-kliens kapcsolatban, illetve fiatalok egymást közti kapcsolataiban, kommunikációjában), ifjúsági szakembereknek és klienseiknek (külön csoportokban, offline és online formában)
LETÖLTHETŐ ANYAGOK:
Hírek, kapcsolódó anyagok: http://www.kepesalapitvany.hu/hiacuterek/category/iris
Résztvevő szervezetek:
- Képes Alapítvány (Magyarország)
- Elan Interculturel (Franciaország), kordinátor, http://elaninterculturel.com/
- La Asociación La Xixa Teatre (Spanyolország), http://www.laxixateatre.org/
- In Touch Amsterdam (Hollandia), https://weareintouch.org/
A projekt az Erasmus + program támogatásával valósul meg, 2018. szeptembere és 2021. júniusa között.
Projekt száma: 2018-1-FR02-KA205-014096